externe bedrijfsanalyse
Hierbij gaan we de extern communicatie en marketing tools van uw bedrijf doorlichten. Alle marketingmiddelen worden in kaart gebracht alsook wat uw klanten of retailers over uw firma denken. Deze worden gebundeld, samen met uw zwaktes en sterktes, zodoende een accuraat communicatieplan op te kunnen stellen.
swot-analyse
In deze confrontatie analyse (of SWOT analyse) gaan onze consultants de belangrijkste of opvallendste punten uit de interne en externe analyse gaan samnvatten. Deze punten worden onderverdeeld in de onderstaande categorieen:
- sterke punten (strenghts) uit de interne analyse
- zwakke punten (weaknesses) uit de interne analyse
- kansen (Opportunities) uit de externe analyse
- dreigingen (threats) uit de externe analyse
Nadien worden deze punten samengevat in een SWOT matrix. Hieruit volgt dan de aangewezen te volgen route, zowel op vlak van interne als externe communicatie. Het gekozen strategie type (lage kosten, differentiatie, focus of stuck-in-the-middle) wordt dan uitgewerkt op vlak van organisatie, communicatie en marketing.
markt analyse
Een van de meest gestelde vragen van klanten aan een strategie consultancy bedrijf is: “wat is mijn huidige marktpositie op de markt?” of “hoe doet mijn product het ten opzichte van mijn concurrenten?”. Daarom zijn we bij Granaat consultancy erin gespecialiseerd om zo'n concurrentie analyses en product analyses op hoog niveau uit te voeren.
Niet alleen uw huidige marktpositie is van belang, maar wanneer u denkt uw producten of diensten uit te breiden is een market entry analyse eveneens onmisbaar. Dit haalbaarheidsonderzoek kijkt of het voor uw bedrijf wel opportuun is een bepaalde nieuwe markt te betreden en zo ja, welke extra markt of doelgroep spreekt u dan best aan.
Onze consultants onderzoeken verschillende markten voor een mogelijke intreden en daarbij ook de effecten en strategische opties dat dit met zich meebrengt. Tot slot werken we de implementatie tactiek uit, volledig onderbouwd op marketingtechnisch vlak.